Voeding lijkt van invloed op psoriasis


Het lijkt erop dat bepaalde voedingsstoffen psoriasissymptomen kunnen verminderen. Onderzoek in East Windsor (VS) laat zien dat psoriasispatiënten beter reageren op behandeling met UV-licht, als ze een bepaald dieet aanhouden. Psoriasispatiënten die een dieet aanhielden met weinig vet en extra koolhydraten en patiënten die een dieet volgden met veel vet en juist weinig koolhydraten, hadden gemiddeld 25 behandeling met UV-licht nodig. De onderzoeksgroep die hun gebruikelijke dieet bleef volgen hadden gemiddeld 36 behandelingen nodig. Met name vette vissoorten, die veel omega-3 vetzuren bevatten, hadden een gunstig effect. Rood vlees, bier en andere alcoholische dranken, melk, kaas en gluten leken de symptomen juist te verergeren. Hoe dit werkt is nog onduidelijk.  NB: voordat u aan een dieet begint: overleg eerst met uw arts.

bron: wsoctv.com


Nieuwsarchief

« Terug